werken in een instelling
Auteur | Bericht |
---|---|
Arelis |
Geplaatst: dinsdag 23 Juni 2009 16:00
hallo collegas ik had even een vraagje ik ben zzper ik geef zorg aan huis maar sins kort ook in instellingen ,nou is mijn vraag zijn er zzpers collegas hier die ook hun diensten in een instelling geven zo ja worden dan je pauzes gewoon doorbetaalt of dat niet sommige mensen zeggen van wel en anderen weer niet dus stel ik werk daar 8uurtjes dan moet ik toch 7,5 uuur factureren of gewoon de 8uurtejs weet iemand antwoord op mijn vraag hoor ik het graag gr |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 23 Juni 2009 21:04
Als je daadwerkelijk 8 uren werkt, dan factureer je 8 uren. Pauzes waarbij je daadwerkelijk niet met de cliënt bezig bent, worden niet meegeteld (maar dan moet je dus ook rustig het gebouw gedurende de pauzetijd kunnen verlaten zonder dat er problemen ontstaan). Maar misschien dat jou opdrachtgever er anders over denkt. Dat is meestal in goed overleg duidelijk te krijgen. Hou je wel in de gaten dat de belastingdienst regels heeft opgesteld over de maximale uren die je bij een cliënt mag doorbrengen in verband met loondienstregelingen en daarbij behorende naheffingen voor sociale lasten? Overigens ben je met de tarieven die je hanteert duidelijk onder het niveau van de CAO lonen aan het berekenen naar je klanten toe. Want je moet ook de kosten voor de verzekeringen (de arbeidsongeschiktheidsverzekering bedrijfsWA en eventueel juridische bijstand en het pensioen), website, reiskosten, folders/ visitekaartjes en dergelijke wel erbij rekenen. De huidige CAO lonen voor mensen met een diploma en ervaring liggen al boven de 15 euro. Als je deze kosten heel erg laag doorberekend zit je al op 25 euro. En dan neem je het risico dat je neemt, onder andere de niet te factureren uren bij ziekte en vakantie, er nog niet eens bij mee. Denk er dus nog eens goed over na of je tarieven wel inderdaad realistisch zijn. De instelling waar je voor werkt krijgt via de AWBZ per cliënt minimaal tussen de 70 en 80 euro per uur (meer voor cliënten met grote hulpvraag). met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk