1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

werken als zzper in een instelling

Auteur Bericht
Arelis Geplaatst: donderdag 25 Juni 2009 14:39
hallo collegas weet iemand als je in een instelling werk mag je maar 3 diensten per week draaien ,maar is het 3 diensten in de zelfde huis of mag je ook die week nog eens drie diensten draaien maar in een andere instelling als je daarvoor gevraagd wordt is mij een beetje onduidelijk nog .Als iemand het weet hoor ik het graag alvast bedankt groetjes A.
Pim Geplaatst: donderdag 25 Juni 2009 22:51
Het ligt er dus aan of dat dezelfde organisatie is (dus dezelfde opdrachtgever) of niet.

Het voordeel dat je als ZZP-er wel hebt is dat de arbeidsvoorwaarden voor jou feitelijk niet gelden dat je aan een maximum aantal uren per week gebonden bent (voor medewerkers in loondienst is dit maximaal 60 uur incidenteel, 48 uur meer structureel). Toch kan een opdrachtgever daar wel moeilijk over gaan doen (vooral met nachtdiensten ligt dat gevoelig, omdat de arbeidsreglementen erg strikt zijn en betuttelend. je mag bijvoorbeeld geen 10 nachtdiensten achter elkaar werken)
Ik heb mensen meegemaakt die na de ene 24 uurs-dienst direct naar een andere werkplek doorgingen om wederom een 24 uurs-dienst (met slaapwacht) te gaan werken. Dat is geheel aan jou, is een van de mazen in de wet waar je gebruik van kunt maken. Let wel dat bij een controle van de arbeidsinspectie dat wel een verzwarende omstandigheid is als er een ernstig incident is waar jij bij betrokken bent. Zorg dus dat je je voorwaarden van je bedrijfs-WA goed doorleest.

Mijn suggestie is trouwens wel om niet voor elke vraag die je hebt een apart draadje te starten. Als je meer wilt weten kun je ook contact opnemen met een belastingconsulent, een arbeidsdeskundige of even rondzoeken via een zoekmachine. Levert je snel accurate informatie op.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.