3 dagen regeling
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 26 Juni 2009 17:33
Ik werk al enige tijd in de thuiszorg bij pgb-houders. Loop nu echter met een vraagje. Bij geen van mijn cliënten heb ik langer dan 3 dagen in de week gewerkt. Nu is er een situatie waarbij ik tijdelijk (ongeveer 3 maanden) meer kan werken dan 3 dagen in de week bij 1 cliënt. Is er een termijn waarover de 3 dagen regeling werkt. Bijvoorbeeld gemiddeld 3 dagen per week over een periode van een half jaar of jaar. Of is het zo dat je niet de ene week 5 dagen kan werken en de andere week 2. Hoop dat iemand me verder kan helpen hiermee. Groetjes, Sandra |
|
Geplaatst: vrijdag 26 Juni 2009 21:48
In dat geval kun je het beste een nieuw tijdelijk contract sluiten. Je cliënt kan je dan het beste bij de SVB melden als werknemer. De SVB zorgt dan voor afdracht van premie en belasting en levert de loonstroken. Je bent dan verzekerd voor WW, WIA en ziektewet. Het criterium is of je op meer dan 3 dagen per week bij een cliënt werkt. Het aantal uren per dag doet er niet toe. |
|
Desiree |
Geplaatst: vrijdag 26 Juni 2009 23:45
Ik lees net je cv. Maar als zzp-er heb je niets te maken met de 3 dagen regeling. Je kunt dan gewoon 5 dagen werken zoals je nu bezig bent en hoef je niet in loondienst. |
Geplaatst: zaterdag 27 Juni 2009 11:11
Wellicht is een cursus van mevrouw A. Blekman iets voor U. Voorts levert U verpleegkundige hulp zonder dat U daarvoor een diploma noemt. |
|
Annelies |
Geplaatst: maandag 29 Juni 2009 19:43
Prettig, dat u de cursus noemt ! In het najaar zal deze cursus opnieuw worden georganiseerd. Maar nu door een beroepsvereniging. De cursus " Zelfstandigen in de zorg " zal in verschillende plaatsen in Nederland worden gegeven. Men heeft gevraagd of ik deze cursus wil geven, als gastdocent. Freelance zorgverleners en andere belangstellenden kunnen zich als deelnemer hiervoor inschrijven. Men hoeft geen lid te zijn/ te worden van deze vereniging. m.v.g., Annelies Blekman, thuisverpleegkundige |
Geplaatst: vrijdag 03 Juli 2009 16:32
wilt u mij wat nadere gegevens toezenden over de curcus zelfstandige in de thuiszorg? met vriendelijke groet rita schelvi e-mail [email protected] |
|
Geplaatst: vrijdag 17 Juli 2009 09:10
Wat houdt de 3 dagen regeling precies in? Ik werk op 3 dagen bij mensen met een pgb. Echter niet 8 uur per dag, maar 3,5 of 4,5. Geldt dat als hele dagen? Met vriendelijke groet, Anneke |
|
Geplaatst: vrijdag 17 Juli 2009 21:41
Ik wil iedereen bedanken voor de reactie op mijn vraag. Ik wil echter even terugkomen op de verpleegtechnische handelingen met mijn diploma ziekenverzorgende (tegenwoordig verzorgende IG) mag je wel degelijk verpleegtechnische handelingen uitvoeren. Er zijn inderdaad wat uitzonderingen zoal intraveneus injecteren, een man cathetariseren enz enz. Maar er blijven genoeg handelingen over die wel mogen (denk aan medicatie, injecteren, sonde inbrengen enz enz). Je valt met dit diploma namelijk onder artikel 34 van de wet BIG. Ik ben in het bezit van een lijst wat je met dit diploma mag doen, als iemand belangstelling hiervoor heeft dan hoor ik het wel :D . Dan nog even terugkomen op een andere vraag. het maakt niet uit hoeveel uren er binnen deze dag vallen, het telt gewoon als 1 dag. Dus of je er nou 10 of 1 uur werkt, dit is dan gewoon 1 werkdag. De drie dagen regeling zegt dat je max. 3 dagen bij iemand mag werken en als dat het meer dagen zijn dan wordt je opdrachtgever je werkgever en moet deze dus werkgeversbelasting gaan betalen. Ik hoop dat ik het zo goed zeg en als iemand wil verbeteren of aanvullen ........ :D Ga gerust je gang. Groetjes, Sandra |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk