1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uurtarief...wie kan mij helpen?

Auteur Bericht
Annelies Geplaatst: maandag 13 Juli 2009 17:44
Hallo,

wie kan mij helpen met het volgende:

ik ben gevraagd te komen werken op een pas opgestarte woonvorm met clienten met autisme op invalbasis, betaald via PGB. Het gaat wel om een organisatie. Ik heb weinig ervaring met werken vanuit het PGB en weet niet wat voor uurloon ik kan vragen. Ik heb een en ander gelezen op het forum maar kon niet terugvinden hoveel dat mag zijn als je daarnaast een vaste baan hebt. Ik werk 32 uur p/w als begeleidster in de gehandicaptenzorg en ben HBO opgeleid. Ook heb ik redelijk wat ervaring.

Ze vragen redelijk wat verantwoordelijkheid. Het begeleiden van clienten, medicatie geven en slaapdiensten draaien.

Ik doe het puur "voor erbij" dus sta niet geregistreerd als zzp-er. Het gaat om een aantal uren per week.

Onder welke categorie val ik dan? Ik ben het spoor even bijster. Ik hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen.

Alvast bedankt.
Petra Geplaatst: vrijdag 17 Juli 2009 16:55
Hoi,
Ik heb jaren voor gezondheidszorg bedrijven personeel ingehuurd volgens mij kan je rustig 27,50 per uur vragen ex ort
Pim Geplaatst: vrijdag 17 Juli 2009 21:53
Beste Annelies (Lisa Anne)

Het verschil zit hem of je er in loondienst gaat werken of dat je er als zelfstandige gaat werken.
In loondienst kun je het opzoeken in de CAO Gehandicaptenzorg bij waarschijnlijk FWG 40.
Als je als zelfstandige gaat werken, krijg je geen uurLOON, maar stuur je facturen voor gewerkte uren. Omdat je dan ook zelf moet zorgen voor belastingafdracht, verzekeringen (WA, rechtsbijstand voor je onderneming, pensioen, arbeidsongeschiktheid)en afdracht verplichte zorgverzekeringswet is het gevraagde tarief een flink stuk hoger.