1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat mis je?

Auteur Bericht
Bzonder! Zorg & Coaching Geplaatst: woensdag 15 Juli 2009 12:09
Als hulpverlener hoor ik her en der geluiden over vormen van aanbod of werkwijzen die mensen met een PGB missen. Maar uiteraard is mijn eigen klantenkring niet alomvattend en aldus vroeg ik mij af, waar hebben jullie als PGB houder nu écht behoefte aan en wat missen jullie hierin?
Geplaatst: zaterdag 18 Juli 2009 02:32
goede rubricering in ouders met kind dat hulp nodig heeft en volwassenen met een pgb bijvoorbeeld

en wat minder 'hulpverleners' die in de rubriek pgb-houders iedere keer dezelfde vragen stellen en zich teveel ongevraagd opdringen

n.b. is de nieuwe site soms ook bedoeld om wat pgb's leeg te plukken?
80 eurie voor een maand mails ontvangen met info die je op de site ook zou kunnen vinden? ik begrijp er niets van, volgens mij valt dit niet onder wat je uit een pgb mag betalen maar zo zijn er wel meer zaken waar dat mee gebeurt

en bussenmaakster zit lekker te keuvelen bij Mart Smeets over topsport
Nationale Hulpgids team Geplaatst: zondag 19 Juli 2009 11:38
Beste Uitje,

We hebben enkele van jouw berichten gelezen op het forum en zijn wat verbaasd over de negatieve toon van deze berichten. Nu staat het iedereen vrij om, binnen de forumregels, te zeggen wat je vindt.

Maar met ZoekPgbZorg willen we graag een positief geluid laten horen in de sector die al regelmatig slecht in het nieuws staat. De Zorgaanbieders die op de website staan, kiezen voor persoonlijk en positief contact met de Pgb-houders. Het forum is opgericht om elkaar te helpen met vragen en problemen. Op een positieve en respectvolle manier.

ZoekPgbZorg heeft al duizenden Zorgaanbieders en Pgb-houders bij elkaar te gebracht. Wij zijn blij met dit resultaat en werken continu aan het verder verbeteren van de website.

ZPZ Plus is een nieuwe betaalde dienst voor Pgb-houders, die volledig optioneel is. Je hoeft hier dus geen gebruik van te maken, maar het kan wel handig zijn. Deze dienst wordt in de toekomst ook verder uitgebreid, zodat het nog eenvoudiger wordt om een geschikte zorgaanbieder te vinden.

Wij hopen dat het jou ook is gelukt om iemand te vinden via ZoekPgbZorg en dat je wilt bijdragen aan het succes van de website en het forum.

Het ZoekPgbZorg Team
Geplaatst: zondag 19 Juli 2009 12:39
@beheerder

Dat van die negatieve toon wordt me wel vaker verweten - en in bovenstaand bericht ligt dat er ook wat erg dik bovenop.

Zoals bij alles is die toon een gevolg van een oorzaak: met verschillende 'hulpverleners' en een koppelbaasje die deze site gebruiken had ik geen goede ervaringen. Mensen in mijn directe omgeving die van hulp afhankelijk zijn hebben ongeveer dezelfde ervaringen (gehad).
Geschikte hulpen zijn hier langs andere wegen terechtgekomen.

Moet je dan je kop in het zand steken, een big smile opzetten en roepen hoe geweldig al die mensen zijn die zich op deze site aanbieden?

Natuurlijk zijn er hulpverleners bij die hun werk goed doen en niet van die waanzinnige tarieven rekenen tot meer dan 80 Euro per uur. Maar wat blijft hangen is dat er 'hulpverleners' en bedrijfjes bij zijn die misbruik maken van mensen met een PGB die niet zo stevig in hun schoenen staan, waardoor de kosten van de AWBZ zo uit de hand zijn gelopen.
Die groep PGB-houders heeft de zwartepiet gekregen en wordt gebruikt als rechtvaardiging voor de bezuinigingen die dit jaar worden doorgevoerd.
Op termijn kan dit betekenen (als we soortgelijke kabinetten blijven houden zonder VVD erin) dat het hele fenomeen PGB wordt afgeschaft en dat noch die hulpverleners, noch deze site dan nog langer nodig zullen zijn.

Het Paard van Troje werd zo goed ik me kan herinneren ook met vreugde binnengehaald ...
Geplaatst: donderdag 13 Augustus 2009 13:25
Wat ik mis is duidelijkheid van de hulpverlener. Iedere keer laat ik zien en vertel ik wat ik wil. Later blijkt dat hulpverleners het werk accepteren in de overtuiging grote veranderingen door te kunnen voeren. Wordt dit in het gesprek vooraf uitgesproken dan voorkomt dit problemen op de lange duur.

Het lijkt wel of het alleen gaat om het krijgen van een baan en niet om mijn hulpvraag.

Een eerste gesprek is er om duidelijkheid te scheppen niet alleen van uit de hulpvrager maar ook uit de hulpverlener. Hulpverleners nemen ook hun eigen normen en waarden mee ( dat is hun goed recht!!) maar ik bepaal hoe mijn gezin en huishouden draait. Dat wordt nog wel eens vergeten.

Mij geeft het een goed gevoel dat je breder naar wensen van hulpvragers kijkt, dit kan alleen maar lijden tot verbetering van de hulpverlening.

Dus dank je wel,

Jolanda

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.