1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

voor elkaar(als zzpér) vervangen

Auteur Bericht
Lia Geplaatst: vrijdag 17 Juli 2009 13:40
Wie wil er mee doen met het netwerk "VERVANGING"' het is lastig om zonder bemiddelingsbureau te werken ivm vervanging bij ziekte en vakantie .Als we nu voor elkaar vervangen hebben we geen bemiddelingsbureau's nodig. (tenzij je niet zelf aan je clienten kunt komen )Ik ben Lia uit hollandscheveld en zoek collega's die ik kan bellen in geval van nood . Wat vinden jullie ervan ? het gaat om huishoudelijke thuiszorg.in drenthe ! , groeten Lia :?:
Jozefa Geplaatst: maandag 20 Juli 2009 12:32
Goed idee Lia ik doe mee
gr
Jo
Gerda Geplaatst: maandag 20 Juli 2009 12:35
:D toppie reken maar op mij
groetjes
gerda
Pim Geplaatst: maandag 20 Juli 2009 12:55
Volgens mij missen de andere mensen in dit topic meteen het probleem waarom dit een heel lastig punt is:
1. Lia, je woont en werkt zelf in Drenthe en als huishoudelijke hulp. Het vervangen van een huishoudelijke hulp is heel wat minder ingewikkeld dan bijvoorbeeld een begeleider of therapeut.
2. Het vereist een netwerk dat niet alleen geregeld elkaar ontmoet/ contact heeft (om de relatie warm te houden) maar ook van mensen waar je zeker van bent dat ze vergelijkbare kwaliteit leveren als jezelf.
3. Je zult een redelijk uitgebreid netwerk moeten hebben om mensen te vinden die in kunnen springen als je ziek word (vaak dus korte termijnwerk) of langdurig in kunnen springen (bij vakantie). Het vinden van ondernemers hiervoor is echt een hele klus want veel zelfstandigen streven ernaar hun klantenkring vol te krijgen om een goed inkomen eruit te kunnen krijgen.
4. Je klanten zullen het moeten kunnen vinden met de vervanging die je aanbied.

Ik zelf leg in mijn contracten daarom ook vast dat ik GEEN vervanging verzorg voor ziekte en vakantie. Ik streef er tegelijkertijd ook naar om zo min mogelijk ziek te worden (wat dus risico-arm sporten en gezond eten inhoud) en ook vakantie ga ik nog een tijdje niet. Het kost mij overigens een behoorlijke hap geld als ik ziek word per dag dat ik niet kan werken, dus de motivatie om door te gaan is groot!
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Lia Geplaatst: vrijdag 24 Juli 2009 13:17
Hallo Pim Het gaat mij alleen om huishoudelijk werk . net wat je zeg je kunt niet ziek zijn ik heb ook geen verzekering voor arb ongeschiktheid dus verzuim ook bijna nooit maar je kunt het natuurlijk niet voorkomen door bewust te leven Ik heb het vertrouwen dat zzp''er die mee doen hart voor hun klantjes hebben want anders zouden ze toch gewoon zeggen zoek het maar uit het is mijn zorg niet er word veel slechte kwaliteit hv zorg gegeven en ik denk dat het probleem niet bij de zzpérs zit maar bij bureau's die alles maar aannemen . Ik ben blij dat ik toch een paar reacties heb gehad groet Lia
Lia Geplaatst: vrijdag 24 Juli 2009 13:20
Hallo Jo Ik heb net mijn bericht veranderd het gaat om huishoudelijke thuiszorg maar mischien kun je zelf iets regelen bedankt voor je reactie groeten lia
Lia Geplaatst: vrijdag 24 Juli 2009 13:23
Hallo Paty ,bedankt voor je reactie maar ik woon in Drenthe dus dat word moeilijk .Ik heb inmiddels mijn bericht wat duidelijker gemaakt groet Lia
Pim Geplaatst: vrijdag 24 Juli 2009 13:30
Beste Lia,

Het was mijn intentie om de moeilijke punten te verduidelijken. Het is me al geruime tijd bekend dat de vergoedingen voor huishoudelijke verzorging zeer sterk onder de redelijke vergoeding liggen. In ZorgVisie was een tijd geleden een artikel waarin een accountantsbureau berekende dat je als redelijke vergoeding voor een zelfstandig werkende huishoudelijke hulp minstens 21,50 euro per uur nodig hebt. Dit om naast risico (en daarbij behorende verzekeringen), vakantie, ziekte en ondernemersrisico te compenseren.

Zie het volledige artikel hier:
http://www.zorgvisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/nieuwsartikel/Wmo-uurtarief-gemiddeld-2,40-euro-te-laag.htm

En dan kan ik je bovendien melden dat grote steden in het westen van het land structureel nog lager zitten met hun WMO tarieven. Als bewindvoerder van enkele cliënten heb ik mij geschaamd voor de zeer lage vergoedingen die ik aan zelfstandig werkende HH-en kon uitbetalen (13,51 euro in 2008!!).
Maar goed, dat is van een heel andere orde.
Succes met het zoeken en uitbreiden van je netwerk
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Elly Geplaatst: maandag 10 Augustus 2009 16:32
Hoi Pim.

Ik verdien via Verian (Apeldoorn) 10,39 Euro bruto per uur. Daar hou ik dus 5,89 netto van over .Ik ben 53 jaar. Lang leve de WMO. En dan mag ik de reiskosten ook nog zelf betalen. Het heeft niet zoveel met het onderwerp te maken, maar ik wou het gewoon even kwijt..
Lia Geplaatst: maandag 10 Augustus 2009 17:54
Hallo Elly Wat erg dat we zo behandeld worden en wat word er gezegt straks ,als er alleen mensen uit polen, Studenten , mensen met een beperking en bijstandsvrouwen die ,niet uit eigen beweging bij de thuiszorg werken ,het werk doen ? Men wil niet in de thuiszorg werken . Bewondering voor alle mensen die willen werken ,ook de genoemde groepen maar thuiszorg is niet hier geschikt voor. Het is in middels geen zorg meer . Vrouwen zoals Ik en mischien ook Elly maken er nog zorg van omdat we het heel leuk werk vinden met waardering van de clienten het is leuk werk maar een baan van niks en weg met de bemiddelingsbureaus die ca 25 % van het geld opsnoepen en als je bedenkt dat de gemeenten ook 20 % in eigen zak steken snap je wel dat er niks voor ons overblijft ik werk niet tot 67 jr jij wel elly ?gr Lia
Elly Geplaatst: dinsdag 11 Augustus 2009 14:28
Hoi Lia

Ik ben inmiddels gestopt bij mijn cliënt. Niet vanwege het geld, maar omdat ze zelf ging verhuizen. Ik zoek nu werk via deze site en ben helemaal klaar met de geldopslokkende + geldverspillende thuiszorginstellingen en w.b. de WMO. Dat zal per gemeente verschillend zijn, maar waar ik woon is het dus slecht geregeld.
Gr. Elly.
Lia Geplaatst: dinsdag 11 Augustus 2009 23:57
Hallo Elly We begrijpen elkaar , jammer dat er zoveel 50ers mee stoppen want het is toch zulk leuk werk . Als er veel geld wordt besteed aan nieuwe stage plaatsen en ze laten ons vallen is het toch een bodemloze put . Snappen de managers die de boel AANSTUREN niet . Ik denk dat we gewoon moeten stoppen (als het kan ).Niet iedereen word 80 en je moet je gewoon die laatste jaren van je leven niet laten verzieken ,onze schuld is het niet en we kunnen er niets aan doen. Ik probeer nog vervanging te regelen en ben met het bericht op dit forum niks opgeschoten ,wel zie ik dat er meer zijn die een netwerk willen opzetten . Ik zal mijn klantjes nog bedienen tot het eind maar neem geen nieuwe meer aan .en heb me daar maar bij neergelegd gr Lia

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.