1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

3 dagen regeling

Auteur Bericht
Manon Geplaatst: zondag 19 Juli 2009 14:54
ik heb een vraagje: Ik werk 1 a twee dagen bij een meisje met down syndroom.
maar nu heb ik het plan om er nog wat bij te zoeken voor een paar dagen. via een andere pgb houder.
Geld de drie dagenregeling per pgbhouder? dus mag ik voor elke pgb houder drie dagen werken zonder al teveel belasting te betalen?

hopelijk hebben jullie antwoord op mijn vraag?

groeten maan
Pim Geplaatst: maandag 20 Juli 2009 12:38
Beste Maan,

De drie dagen regeling is om te voorkomen dat je je volledig richt op een enkele klant, waardoor je feitelijk in een soort loondienstconstructie terecht komt zonder dat je de sociale lasten afdraagt. Dat is zover ik heb begrepen de intentie van de drie dagen regeling. Deze regeling is ook alleen bedoeld voor zelfstandig ondernemers.

Als je als ZZP-er (dus als onderneemster) werkt, is het sowieso noodzakelijk dat je streeft naar het binnen een jaar na je start hebben van ten minste drie klanten. Deze klanten mag je dan per stuk inderdaad drie dagen bij werken (volgens mij gemiddeld, helemaal zeker ben ik er niet van).

Je mag dus gewoon bij de andere PGB houd(st)er 3 dagen werken, of dat drie dagen 1 uur per dag is of drie dagen 12 uur per dag maakt wat dat betreft niet uit.

Ik vermoed dat je nu werkt naast een baan. Dat je het werk er nu bij doet voor het leuke en erbij. Dat kan prima, en je moet daarin uitsluitend voldoen aan de regeling dienstverlening aan huis ( http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550 ).
Omdat je dan niet word gezien als zelfstandige mag je ook meer dan drie dagen bij iemand werken. Je mag ook in loondienst werken bij meerdere PGB houders. Dan dragen zij de sociale lasten af, zorgen voor verzekeringen en betalen jou een uurloon uit. Het is net wat jij denkt dat het beste bij je situatie past.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.