1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Omzetten P.G.B. naar ZIN

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 22 Juli 2009 08:28
Hallo,
Wij hadden voor onze 16 jarige dochter (pdd en adhd) een p.g.b nu is dat (i.v.m een crisis plaatsing op een k.v.t plek) omgezet naar zin. Zoals het nu staat kan zij daar een jaar ter overbrugging blijven terwijl gezocht wordt naar een meer permanente manier van wonen.
Nu hoor ik van het bureau waar we een coach hadden ingehuurd, dat er een maand opzeg termijn is.
Door de onmiddellijke omzetting zouden wij zelf voor deze kosten komen te staan.
Ik hoor echter ook dat door het stopzetten van het pgb de maand opzegtermijn komt te vervallen.
Heeft iemand hier ervaring mee en zou die deze ervaring met ons willen delen?
Titia Geplaatst: woensdag 22 Juli 2009 09:15
De opzegtermijn is afhankelijk van het contract wat je afgesloten hebt. In het contract van de Sociale Verzekeringsbank (via hun website te downloaden) staat een stukje: wanneer eindigt de overeenkomst direct. Dat is bij overlijden budgethouder én als zorgkantoor of gemeente beslist dat de budgethoudergeen recht meer heeft op een PGB. Dat laatste lijkt me hier van toepassing, maar ik weet niet of je dit ook bij jullie contract hebt afgesproken.

Ook staat er in het SVB-contract dat de opzegtermijn in goed overleg kan komen te vervallen.

Succes. Groetjes, Titia Verbeet
Geplaatst: vrijdag 07 Augustus 2009 14:16
De maand opzegtermijn kun je betalen uit het PGB, dat eventueel over is.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.