1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

indicatie-verschillen per regio?

Auteur Bericht
Marianne Geplaatst: vrijdag 07 Augustus 2009 22:00
Anderhalf jaar geleden ben ik verhuisd van EIndhoven naar Midden Limburg. Als een cliënt uit de regio Eindhoven afvloeide, heb ik daarna een Limburgse cliënt aangenomen. Momenteel werk ik nog in beide regio's. Tot mijn verbazing verloopt het verkrijgen van indicaties van BJZ in Limburg een stuk makkelijker dan in de regio Eindhoven. Verschillen: na 1 (intake)gesprek bij een instelling voor jeugdzorg waarin een voorlopige diagnose wordt benoemd, krijgen de Limburgse kinderen meteen al voor een half jaar PGB. Verder hebben mijn Limburgse cliënten (of hun ouders) meestal alleen een telefoontje te beantwoorden na het indienen van de aanvraag. In de regio Eindhoven moesten de ouders (en soms de jongere) bijna altijd op een pittig gesprek (behalve in tijden van drukte en achterstanden, dan werden ambtelijke verlengingen afgegeven).
Zijn mijn ervaringen toeval, of merken jullie ook regio-verschillen op?

Groeten van Marianne

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.