geen medicatie dus geen bevestiging van diagnose
Auteur | Bericht |
---|---|
Klaske |
Geplaatst: zaterdag 15 Augustus 2009 20:19
ik ben nu bezig met de herindicatie van onze zoon met adhd en pdd-nos. Nu moest er via accare groningen een bevestiging van diagnose worden aangevraagd. dit heeft 4 weken geduurt. na ieder telefoontje werd me beloofd de brief te sturen geen probleem. totdat het na 4 weken nog niet binnen was. er moest een handtekening op een verzoek worden gestuurd van onze 12 jarige zoon. dan zou het goed komen, verstuurd en eind van de week nog niks. Ik moest die vrijdag naar groningen dus gebeld of ik hem kon ophalen de brief met diagnose bevestiging. Nee want ze waren de brief met toestemming kwijt!! even later ja gevonden en alles werd gereed gemaakt maar ik mocht de brief niet ophalen want hij moets nog opgesteld worden. kwartier later een telefoontje, de brief werd niet geschreven want onze zoon was niet meer bekend in hun systeem en omdat hij geen medicatie gebruikt krijgt hij niet de bevestiging van diagnose. Mijn vraag gaat adhd -pdd-nos dan over??? nee zei ze aan de andere kant van de lijn.. dus zei ik?? kan hij toch die brief krijgen en uitgelegd waarvoor het was. Geen medicijnen is geen brief!!!!! je zou eigenlijk een pot ritalin moeten accepteren om toch de juiste zorg via pgb te krijgen?! De huisarts heeft nu wel een bevestiging geschreven en ga ervan uit dat het genoeg is. Accare bedankt!! |
Geplaatst: zondag 16 Augustus 2009 03:06
Zo zie je nog maar eens bevestigd dat het ministerie van "volksgezondheid" en wat daar zo onder hangt aan jeugdzorg, psychiatrie enz. niet veel meer zijn dan gelegaliseerde-drugsdealers. Idem voor het CIZ: gebruikte je in een bepaald jaar niet de medicijnen van de lijst die het ministerie had opgesteld, dan kom je niet in aanmerking voor de "tegemoetkoming voor chronisch zieken" op de premie basisverzekering. Het doet er niet toe of je een chronische (ongeneeslijke) ziekte hebt, je moet bij de van Staatswege geselecteerde drugsdealers zitten, dat is het eigenlijke criterium. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk