1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

conference??

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 19 Augustus 2009 21:32
Ik heb hulp in de huishouding via : De Stromen Opmaat Groep, en ontving vandaag een zeer verbazende brief. Het ging over preventiemaatregelen m.b.t. de mexicaanse griep. Hierbij zat een lijst voor de medewerkers om eigen besmetting te voorkomen. Ik weet niet goed of ik kwaad moet worden of erom moet lachen dus heb ik maar gekozen erom te lachen ( veel gezonder).
Vandaar dat ik jullie de kans geef om mee te lachen.

Hier komen de adviesen:
- WAS VAAK JE HANDEN MET WATER EN ZEEP / hoop dat ze dat toch al doen, ze maken zowel mijn keuken als mijn wc schoon????
- RAAK ZO MIN MOGELIJK OGEN EN MOND AAN / lijkt me normaal ook wel fris!
- GEBRUIK ZAKDOEKJES TIJDENS HOESTEN OF NIEZEN / anders niet ?getver !
- MAAK REGELMATIG SCHOON / dat is je werk en word je voor betaalt
- HOUDT AFSTAND VAN MENSEN EN MIJD CONTACTEN WAAR MOGELIJK / je komt om te werken niet om te knuffelen
- VOORKOM CONTACT MET MENSEN DIE GRIEP HEBBEN / niet werken bij mensen die ziek zijn is volgens mij geen optie, je werkt bij een kwetsbare groep die vaak langer ziek zijn dan andere mensen ( in mijn geval loopt een onschuldig griepje al vaak op tot een week of 3) Het is inhumaan mensen in hun eigen vuil om te laten komen!!!!!

Je werkt voor een fysiek kwetsbare groep mex. griep of niet, je dient hier altijd rekening mee te houden.

Lachen of ...............................?

Jolanda
Lianne Geplaatst: donderdag 20 Augustus 2009 22:17
Dit zijn gewoon de standaard 'tips' die heel veel bedrijven en scholen rondsturen. Natuurlijk ligt het voor de hand dat deze dingen worden gedaan. Maar het is niet verkeerd om mensen er extra op te wijzen, want dit zijn wel dé manieren waarop de mexciaanse grieps wordt verspreid. Dus echt lachen kan ik er niet om. Ik vind het aanscherpen daarop wel even goed.
Geplaatst: vrijdag 21 Augustus 2009 10:07
De reden dat ik ermee spot is dat het in de praktiijk helemaal niet normaal blijkt te zijn. Een van mijn hulpen ( van dit buro) uit het verleden stond te kijken of ze water zag branden toen ik haar vroeg om haar huishoudhandschoenen schoon te maken nadat ze mijn wc had gedaan en aan de keuken wilden beginnen. Erger nog volgens haar was het niet nodig: want ze droeg toch handschoenen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van veel meer hulpen.

Op deze manier wordt de mexicaanse griep een zegen voor de gezondheidszorg.
Lianne Geplaatst: vrijdag 21 Augustus 2009 11:28
Oké, op die manier. Laten we het hopen ja ;)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.