zorgzwaartepakket
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zaterdag 22 Augustus 2009 17:33
Ik heb voor mijn zoon een nieuwe indicatie gekregen van het CIZ en alles is omgezet in een zorgzwaartepakket in de vorm van PGB. Nu lees ik alles eens goed door en zie staan dat de toekenning van een vergoeding voor de hulp van familie nu een mantelzorgcompliment wordt. Betekent dat dat ik mezelf als ouder niet meer mag betalen voor de verzorging van mijn zoon ? |
|
Pim |
Geplaatst: zaterdag 22 Augustus 2009 22:44
Beste Marieke (?) De regels voor de budgetten zijn per 2009 aangescherpt en het onderdeel 'normale verzorging' (wat een ouder normaliter zijn kind toch al zou geven) is daarin uitdrukkelijker meegewogen. Dit houd in dat er is gekeken naar wat je aan je kind zou geven als het kind het handicap niet zou hebben. Het deel wat je normaal gesproken toch al zou geven hebben ze laten meewegen in deze nieuwe berekeningen. Dit heeft verder geen invloed op van wie je de zorg die je nodig hebt mag afnemen. Dat mag jouw kind nog steeds van jouw als ouder krijgen. Je kan jezelf dus nog steeds een vergoeding per uur geven. Je mag dus nog steeds de gederfde inkomsten die je hebt omdat je kind gehandicapt is en waar je meer zorg aan moet geven compenseren. Feitelijk veranderd er dus niets. Wel staat de normale zorg uitdrukkelijker in beeld en daardoor beschreven in de indicatie. Mogelijk heb je daarom ook iets minder budget gekregen. Het is ook mogelijk dat dat niet zo is (afhankelijk van de zwaarte van de handicap en bijpassende pakket). Lees hierover meer op http://www.ciz.nl (hoewel ik het lastig te lezen vind) met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk