1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

bemiddelingsburea

Auteur Bericht
Miny Geplaatst: vrijdag 28 Augustus 2009 00:22
Bij welke bemiddelingsbureau kan je je aansluiten en wie heeft hier ervaring mee.
Hoe kom je aan clienten?

Ik werk sinds kort voor mij zelf en heb nog maar 12 uren in de week wat te doen. Graag zou ik nog wat meer werk willen hebben, maar hoe kan ik hier aan komen.
ik woon in Dalfsen bij Zwolle. Ook in instellingen zou ik ook wel als zzper aan de slag willen ik moet toch zien dat ik minimaal de 20 uren haal in de week.

Ik ben erg blij met alle suggesties en alvast bedankt hiervoor.

Groet,

Miny
Pim Geplaatst: vrijdag 28 Augustus 2009 12:28
Hoe komt een zelfstandig ondernemer aan klanten?
Meestal door zichzelf op zoveel mogelijk plekken te presenteren met zijn kennis en te vertellen dat je nog ruimte hebt voor nieuwe klanten.
Via je kennissen, familie, vrienden
Via verspreiden van folders, visitekaartjes, een website, internetpresentaties (onder andere deze website, maar bijvoorbeeld ook Marktplaats, en vele andere plekken waar ondernemers zich kunnen presenteren)
Via advertenties en via bijeenkomsten (onder andere netwerkmeetings, intervisiebijeenkomsten)
Via contacten met andere ondernemers die je leert kennen/ al kent.

Er zijn talloze mogelijkheden. Jij bent nu de ondernemer en jij moet uit zien te vinden welke wegen werken voor jou. Uiteraard moet je daarbij de kosten wel goed in de gaten houden.
Het is dus ook aan jou welke keuze je maakt.
In je presentatie is het erg belangrijk om goed te kijken naar welk gevoel je oproept bij de lezer. Want in de zorg is naast de eerste indruk ook vooral het gevoel dat mensen krijgen bij het lezen van jou presentatie en eerste gesprek van doorslaggevend belang. Vraag gerust aan veel mensen om kritisch naar jou manier van presenteren te kijken. Daar leer je heel veel van (zo kan ik je vertellen dat je tarief op het oog wat aan de hoge kant lijkt. Bovendien bied je verblijf aan. Weet je zeker dat je mensen bij je in huis wil nemen?)
Via een bemiddelingsbureau is ook een manier om aan klanten te komen. Maar zoals in andere onderwerpen op dit forum te lezen is niet geheel zonder risico.

Overigens is het heel normaal dat je in het begin nog niet veel klanten hebt. Meestal duurt het tussen de 12 en 20 maanden voor een ondernemer om zijn onderneming helemaal tot in de puntjes op orde te hebben. (Zonder ondernemingsplan overigens vaak nog wat langer heb ik mij laten vertellen)

Als je nog vragen hebt, voel je vrij om ze te stellen
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.