1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

hoe start je op als zorgaanbieder

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 29 Augustus 2009 12:38
wie kan mij wat weg wijzen in het zijn van een zorgaanbieder voor mensen met een pgb. Ik heb een sph diploma en vele jaren werkervaringen. Ik wil me als zorgaanbieder voor gezinnen met kinderen die extra zorg nodig hebben aanbieden.

Waar moet ik beginnen en wat komt er volgens jou bij kijken.

Je reaktie en tips worden zeer gewaardeerd !

Bedankt, Margriet
Geplaatst: zaterdag 29 Augustus 2009 12:48
Kijk eens op: www.naar-keuze.nl.
Daar kun je de brochure: PGB in 8 stappen downloaden.
Je weet dan wat de PGB houder allemaal moet doen en weten. Daaruit kan je veel halen wat je als hulpverlener moet weten.
Je begint dan bij waar de opdrachtgever is; een goed uitgangspunt voor een hulpverlener.
Geplaatst: zondag 30 Augustus 2009 12:27
bedankt, heeft iemand nog een paar praktische adviezen??
Pim Geplaatst: zondag 30 Augustus 2009 18:09
Belangrijk is dat je voor jezelf duidelijk hebt hoe je de zorg die je gaat leveren wilt gaan leveren (in loondienst, als ondernemer, thuis bij de mensen of op kantoor, overdag of 's avonds, enz. enz.)

Praktische adviezen in willekeurige volgorde (ik ga uit van dat je een onderneming start):
1. Ga naar de seminar ZZP-er in de zorg van het KvK dat binnenkort (halverwege september) in diverse plekken in NL word georganiseerd
2. Ga naar meetings waar je kan praten met andere ondernemers in de zorg (of daarbuiten).
3. Lees rustig het (meest recente) gedeelte voor zorgaanbieders op dit forum eens door.
4. Schrijf een ondernemingsplan zodat wat je wilt, hoe, waar en waarmee een stuk helderder word. Advies daarbij kun je onder andere bij KvK krijgen.
5. Zorg dat je zoveel mogelijk ruchtbaarheid geeft aan het feit dat jij zorg verleent en dat mensen voor goede zorg bij jou terecht kunnen (zowel in je familiekring, bij kennissen, op internet). Belangrijk wel is dat je jezelf goed presenteert want het gevoel dat mensen er bij hebben is van doorslaggevend belang. Let daarbij op kleding, houding, manier waarop je je informatie brengt en wat je wilt vertellen.
6. Zorg voor een eenvoudige website (tekst zowel als uitstraling zijn erg belangrijk), visitekaartjes (moeten passen bij je website), misschien folders, en misschien andere creatieve uitspattingen (hou het zakelijk en netjes).
7. Vraag gerust mensen om jou te beoordelen en laat ze daarbij lekker kritisch zijn. Hun kritiek kan je alleen maar verder helpen.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.