brutto netto
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 30 Augustus 2009 11:32
Naast mijn vaste baan in loondienst, wil ik een aantal uurtjes per maand als zorgaanbieder via pgb aan het werk gaan. Heeft iemand een handige berekening voor het berekenen van het netto loon uit het brutoloon? |
|
Geplaatst: zondag 30 Augustus 2009 12:58
De Belastingdienst. Maar daarvoor heb je ook de cijfertjes van je andere inkomsten nodig (en die van een eventuele partner), er is geen kant-en-klare bruto-netto berekening. Om die berekening voor je te doen kan iemand met PGB die jou inhuurt gebruik maken van opting-in. De sociale verzekeringsbank verzorgt dan deze berekening aan de hand van de door jou opgegeven informatie. |
|
Geplaatst: zondag 30 Augustus 2009 17:07
Reserveer 42% van de bruto inkomsten voor de betaling van belasting en premie zorgverzekeringswet. |
|
Pim |
Geplaatst: zondag 30 Augustus 2009 18:17
Er is zoals bovenstaande berichten al te lezen is geen 'instant berekening' te maken zonder alle gegevens er bij te hebben. Wel is het zo dat je bij het werken als bijverdiensten (naast loondienst) te maken hebt met de regeling dienstverlening aan huis. (weblink - http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973 ) Lees deze eens door en wat jij zelf moet betalen word er een stuk duidelijker door. Je zult zelf namelijk je loonbelasting aan het eind van het jaar moeten afdragen. Hou daar rekening mee. Als je slechts een aantal uren per week werkt naast je huidige baan zal het niet zoveel zijn. Maar je zal niet de eerste zijn die het schip in gaat als hij aan het einde van het jaar veel uren blijkt gewerkt te hebben en daar niets voor heeft apart gezet. 42% in jou geval is misschien wat veel. Een derde zou ik wel apart zetten. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk