indicatie groep
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 30 Augustus 2009 12:47
ik heb voor mijn zoontje een indicatie begeleiding groep 4 dagdelen p/w en een indicatie individueel 10 tot 12.9 uur per week. Nu ben ik natuurlijk druk op zoek naar hulpverleners. Ik had voor de begeleiding groep graag gekozen voor een zorgboerderij. Nu blijkt dat de zorgboerderijen in de omgeving allemaal een wachtlijst hebben, de gene waar mijn voorkeur naar uit gaat zelfs een half jaar. :?: wat kan ik in tussentijd met het budget doen :?: mag ik het tijdelijk aan begeleiding individueel besteden tot er plaats is :?: heeft iemand nog een idee wat je naast de zorgboerderij nog kan doen met de indicatie begeleiding groep. mvg Joke |
|
Pim |
Geplaatst: zondag 30 Augustus 2009 17:58
Geïndiceerde zorg mag door elkaar gebruikt worden. Dit staat ook vermeld in de indicatie zelf. Je mag dus een begeleider aan huis vragen langs te komen voor je kind om hem te begeleiden voor meer uren dan het budget dat je voor individuele begeleiding hebt. Andersom mag ook. Als je een leuke dagactiviteitencentrum hebt gevonden of een leuke buitenschoolse opvang waar je kind graag naar toe gaat, kun je daar ook meer budget voor besteden. Extra begeleiding bij deze opvang mag je daarbij ook nog inzetten (dus je kind gaat naar de opvang en er is iemand die een tijdje lang alleen er is voor jouw kind). Het budget mag je overigens ook besteden aan extra zorguren die je zelf besteed aan je kind (een soort compensatie van gemist inkomen omdat je kind een handicap heeft en je daardoor minder kunt werken). Zorg wel voor duidelijke urenverantwoording en betalingen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: maandag 31 Augustus 2009 09:09
Beste Pim, Bedankt voor je reactie. Lijkt me verder duidelijk, het staat echter niet in de indicatie vermeld. Mijn zoontje gaat gewoon naar school dus een dagactiviteitencentrum is niet aan de orde. Ik zoek eigenlijk een zorgboerderij, zoals ik al schreef hebben die lange wachtlijsten. Buitenschoolse opvang is voor hem te vermoeiend. Ik zoek echt iets voor de zaterdagmiddag en de woensdag middag en dat valt nog niet mee. mvg Joke |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk