Dit kan ook
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 31 Augustus 2009 10:22
In het verleden heb ik nog al wat last gehad met hulpen die tijdens hun ziek zijn door werkten terwijl ze dit echt niet meeer konden. Zij deden dit omdat ze anders geen inkomen hadden. Ondanks dat ik goed weet wat ik doe vind ik het heel moeilijk om op mijn strepen te gaan staan als ik de ander begrijp en mee voel. Nu na 6 jaar heb ik een oplossing gevonden. Er zijn nog pgbzorg verlenende buro's die werken met mensen die in loondienst zijn en dus verzekerd zijn voor alle normale sociale voorzieningen ( ziektewet, WAO, WW en pensioen). Hier had ik al vaker naar gezocht in de vorm van ZIN. Maar zelfs daar werkten alleen freelancers. Gelukkig kan het: wel zelf beslissen, aanvragen en administratie maar niet over de rug van de hulpverlener. Het kost wel meer in mijn geval 8 euro, hiervoor heeft mijn hulp een eerlijke arbeidsovereenkomst en een eerlijk salaris Wel heel erg dat er in het door het zorgkantoor bepaalde tarieven geen rekening gehouden wordt met het welzijn van de werkers, het is nu dus afhankelijk van de financiele draagkracht van de hulpvrager. Jolanda |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 01 September 2009 00:30
Beste Jolanda, Goed dat je dit hebt uitgezocht en zo bewogen bent met de hulpen die bij jou langs komen. Twee punten waar je misschien niet van op de hoogte bent. 1. Voor PGB zorg geld de regeling dienstverlening aan huis. Iedereen die niet als zelfstandige de diensten verleent is automatisch in loondienst. Zij kunnen zich vrijwillig verzekeren bij het UWV voor Ziekte, WW en WIA. De voor jou relevante informatie erover staat op deze website http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122515 2. Dit jaar is er heel veel kritiek geweest op de aanbestedingen en de tarieven voor de thuiszorg. De tarieven zijn dit jaar zo krap gesteld dat heel veel thuiszorg organisaties moeten bijbetalen om zorg te mogen leveren. In sommige gevallen tussen de 2 en 4,5 euro per uur. Het is een absurde situatie welke hopelijk weer rechtgetrokken gaat worden in 2010. Het was voor de meeste thuiszorgorganisaties slikken of stikken in dit geval. Zonder contracten geen klanten en dus faillissement. Met contracten ook grote problemen. Deze problemen zijn uitgebreid in de Tweede Kamer besproken en toen is beterschap beloofd. Blijft dat mensen die zelf via PGB hulp in huren betere prijzen (voor hulp als voor henzelf) kunnen afspreken. Hopelijk is het zo wat duidelijker geworden. Bij vragen: schroom niet. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: dinsdag 22 September 2009 02:33
Geachte forumleden, Ik zit met het volgende probleem als beheerder van het PGB van mijn minderjarige zoon. Indicatie: 24 h zorg, begeleiding. Invulling: Mijn vrouw, nachtwacht (extern ingehuurd) Situatie: Mijn zoon moet naar Amerika voor medische behandeling. Probleem: Hoe regel ik de zorg voor hem (24/7) Mag ik mijn vaste zorgverleners inschakelen en hun reis en verblijfskosten in Amerika van het PGB budget afboeken? Of moet ik (een vele malen duurdere) Amerikaanse begeleider/ster inhuren? |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk