1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

redelijke vergoeding

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 02 September 2009 17:27
Ik ben een pgb-houder (in verband psychische problemen).Ik heb al 3 hulpverleners in dienst, wat goed loopt. Helaas is 1 van hen nu ernstig ziek en zoek ik vervanging.
Ik heb met een mogelijke zorgverlener een gesprek gehad en een soort kennismakingsweekend.Het is een aardig persoon maar heeft nog niet zoveel ervaring (en dit is merkbaar) en is nog bezig met een opleiding (SPH). Heeft wel een andere opleiding op HBO niveau, maar niet in de hulpverlening.
Zij zou mij in uren in mijn huis gaan begeleiden en ik zou dan bij haar thuis (gezin)kunnen komen voor opvang als het thuis even niet gaat.
We hebben een uurtarief ( individuele begeleiding) en een dagdeeltarief (bij haar in het gezin meedraaien)besproken, maar ik vraag me af wat redelijk is voor deze hulpverlener (prijs-kwaliteit verhouding zeg maar). En wat is redelijk voor reiskosten (per kilometer?)
Heeft iemand tips?
Pim Geplaatst: woensdag 02 September 2009 19:30
Beste Marga,

Een ongediplomeerde (want niet relevant) begeleider zonder ervaring.
Word zij door jou uitbetaald als in loondienst of als zelfstandige?
Richtlijn voor een HBO opgeleide professional met ervaring is in loondienst tussen de 16 en 18 euro per uur. Als zelfstandige tussen 32,50 en 40 euro is een passend tarief. (bij bemiddeling zit daar nog een stukje kosten tussen, hier niet relevant)

Aangezien zij geen ervaring heeft en geen relevant diploma, kan je er voor kiezen haar op MBO niveau te betalen. Dan kom je voor loondienst uit volgens de CAO op 13,50 - 14,50 euro per uur (afhankelijk ook van leeftijd).
Als zelfstandige is een prijs tussen 27,50 en 32,50 euro redelijk in zo'n geval.

(ook ik heb je advertentie gezien en toen besloten er niet op te reageren vanwege het meedraaien in mijn privé situatie, ik vind het erg belangrijk om werk en privé gescheiden te houden).
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Margriet Geplaatst: donderdag 03 September 2009 09:52
Hallo Pim,
ik lees jou bericht en ik ben net als zorgaanbieder begonnen. Ik heb een sph diploma en behoorlijk wat werkervaring. wat is een goede prijs om te vragen? ben ik volgens jou informatie een zelfstandige?
Weet je waar ik meer informatie kan krijgen wat te doen als ik dus inderdaad een passende pgb houder gevonden heb.... contract, verz.. etc

Bedankt !
Margriet
Pim Geplaatst: donderdag 03 September 2009 12:00
Beste Margriet,

Het ligt aan jezelf of je een loondienst of een zelfstandige werkrelatie kiest met je klanten. Loondienst heeft als voordeel dat je word doorbetaald bij vakantie (mits voldoende uren gewerkt) en ziekte, bij zelfstandige heb je veel meer dat je zelf kan bepalen hoe het allemaal word ingevuld en zijn de vergoedingen hoger (maar het risico dus ook).

Ik ga in onderstaand verhaal uit dat je kiest voor ondernemerschap:

Op de website van de belastingdienst staat een handboek voor startende zelfstandig ondernemers. Die goed doorlezen, maken van een ondernemersplan (zodat je goed zicht heb wat je nodig hebt, wat je wilt gaan leveren, hoe, wanneer, eventueel met wie, tegen welke voorwaarden, enzovoort), en laat je informeren op seminars voor starters in de zorg (halverwege september is er op diverse plekken in Nederland een georganiseerd, zie http://www.kvk.nl ).

Uiteraard zijn allerhande faciliterende zaken als visitekaartjes, website, folders, netwerken en adverteren goed om over na te denken (sommige gewoon een must om te hebben) maar dat komt pas als je echt goed weet wat je wilt en hoe (dus het ondernemingsplan hebt uitgewerkt)

Je kunt ook kijken op de website van een serie van een ver familielid van mij die afgelopen zomer draaide over ondernemen. http://www.operatievandermost.nl is een site die boordevol informatie staat wat je echt verder kan helpen om je onderneming goed van de grond te krijgen.

Er is dus heel veel informatie. Het is aan jou welke keuze je maakt om door te lezen en tot je te nemen.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.