1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

inkomen

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 08 September 2009 20:31
hoi wie kan mij helpen.

Ik kan bij iemand gaan werken voor let op 7 dagen per week smorgens 1 uur en savonds een 15 min. Dan nog 2 maal in de week huishoudelijke hulp dus totaal op zo'n 15 uur in de week. Deze man bied mij 22.50 per uur ongeacht wat ik doe. Nu is mijn vraag, buiten dit inkomen heb ik nog 1 persoon via pgb en verdien ik 180.00 per 4 weken. Mijn man zijn inkomen ligt rond de 23000.00 euro hoeveel belasting moet ik dan gaan betalen en heeft dit nog meer gevolgen.

alvast bedankt voor het mee denken

groetjes margre
Geplaatst: woensdag 09 September 2009 13:51
Als U op meer dan drie dagen per week bij één opdrachtgever werkt moet U in loondienst met alle rechten en plichten van dien, dus wordt het een gewone arbeidsovereenkomst mét vakantiegeld, vrije dagen, WIA aanspraak en WW recht.
Vraag Uw werkgever zich en U aan te melden bij servicecentrum SVB, die in dit geval de loonadministratie kan verzorgen. De belasting wordt dan per maand verrekend en netto wordt dan inderdaad netto.
Van Uw overige bruto PGB inkomsten kunt U dan het beste 42% apart leggen voor belasting en bijdrage zorgverzekeringswet.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.