vraag over tarieg pgb
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: woensdag 09 September 2009 16:31
Hallo, Ik ga vanaf volgende week wekelijks 2 uur begeleiding geven aan een 18 jarige jongen met autisme. Zijn moeder wil mij 12 euro per uur geven. Voor mij is deze manier van werken helemaal nieuw. Ik werk al 30 uur in de ambulante zorg ( thuis zorg ) Ik wil ernaast nog wel 2 uurtjes werken. Maar is dit bedrag redelijk? Moet ik het van tevoren al opgeven bij de belasting? En hou ik er wel iets aan over op deze manier? Ben ik nu in loondienst? Ik hoop dat iemand mij kan helpen? Vriendelijke groetjes G. |
Pim |
Geplaatst: woensdag 09 September 2009 19:43
Beste G. Het begeleiden van iemand via PGB zonder dat je dit doet als zelfstandig ondernemer betekend automatisch dat je valt onder de regeling dienstverlening aan huis. Meer informatie erover via de weblink: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550 Je bent dan in loondienst, je loon word doorbetaald bij vakantie. Echter je kan je zelf verzekeren tegen WW, WIA en ziektewet. Ook moet je zelf de loonbelasting betalen. Het loon dat je betaald word is echt voor iemand die zonder ervaring en zonder papieren aan de slag gaat in het begeleiden van deze jongen. Als je wel aantoonbare ervaring hebt of diploma's kun je onderhandelen voor een hoger loon. Voor iemand met een diploma op MBO niveau met enige ervaring is 14 euro per uur redelijk. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Joke |
Geplaatst: vrijdag 11 September 2009 07:16
beste G, las je vraag en wil je toch nog even attent maken dat er van die 12 euri nog wel belasting afgedragen moet worden aan het eid van de rit. Ik pgb nu al een jr of 3 en heb hierin dus ervaring.Ook mag je, als je reisksosten maakt voor meer dan 15 km dit indirect doorberekenen in je urloon dmv een half uur extra tijd te factureren. Vergeet niet je VAR verklaring aan te vragen anders kan en mag je eigenlijk niet als ZZP-er PGB werk doen. Je doet er verstandig aan om met een SVB-contract te werken met variabele uren. Vwb jouw uurloon, die is voor de begeleiding wel erg laag. Als je via een bemiddelingsbureau werkt is je uurloon 35 euro per uur , dat krijgt de client ook van het CIZ toegekend voor ""begeleiding"" PGB. Je kunt voor uurtarieven kijken op de sites van Rijnstroom PGB tarieven en PGB -plein En niet eerder gaan werken voordat jet de SVB-overeenkomst beiden hebt ondertekend. Je bent pas in loondienst als je eeer dan 3 uur per/wk bij dezelfde client werkt. Je mag ook meer PGB adresjes hebben,maar zodra je er meer dan 3x in de wk komt zijn zij verplicht jou in loondienst te nemen en dan pas krijg je bij ziekte en vac.geld doorbetaald.Ik heb ook 4 PGB- clientenmaar ben bij niemand in loondienst. Hoop dat je hier iets mee kunt." Groetjes Joke |
Cailin |
Geplaatst: vrijdag 11 September 2009 18:55
Hallo Gast, Dit ligt aan opleiding en ervaring. Als je geen ervaring hebt in het begeleiden van een autistisch persoon en ook geen opleiding hebt, is het loon idd niet zo hoog. Uitermate moet jezelf mocht dit natuurlijk zo zijn ook afvragen wat jou een geschikte begeleider zou maken maw wat heb je te bieden. Heb je echter wel een opleiding en ervaring met het begeleiden van autische mensen dan is het loon redelijk laag, tarieven begeleiding in uur en dagdel zijn te vinden bij de sites van per saldo of het SVB |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk