1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

belastingopgave- vraag bijverdienen

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 16 September 2009 19:20
Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan hem niet vinden.

Ik heb een PGB voor mijn dochter en betaal mij daar zelf ook voor een deel van uit. Ik heb daarnaast ook een vaste baan in loondienst.

Ik geef keurig alles op bij de belastingen via mijn voorlopige aanslag (geef het op bij het kopje overige werkzaamheden. alpha/ freelancer)en betaal hier dus ook belasting over, want in mijn maandelijks teruggaaf wordt ik (logisch) gekort omdat ik iets meer bijverdien. Mijn overburen betalen zichzelf ook uit en zij hadden met de belastingdienst gebeld. Die had gezegd dat je als je onder de 6.000 euro per jaar blijft, je geen belasting hoeft te betalen en je bij mag verdienen. Is dat zo?

En dioe ik het zo op de juiste manier?
Alvast bedankt voor de reacties!!
Geplaatst: donderdag 17 September 2009 00:33
U doet het goed.
Als je minder dan €6000.- per jaar belastbaar inkomen hebt is je belastingaanslag minder dan de belastingkorting.
Bij een vaste baan heb je die belastingkorting al gehad, dus je betaalt vanaf de eerste euro bijverdienste belasting.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.