1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGB hulp in USA

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 22 September 2009 20:31
Geachte forumleden,

Ik zit met het volgende probleem als beheerder van het PGB van mijn minderjarige zoon.

Indicatie: 24 h zorg, begeleiding.
Invulling: Mijn vrouw, nachtwacht (extern ingehuurd)
Situatie: Mijn zoon moet naar Amerika voor medische behandeling.
Probleem: Hoe regel ik de zorg voor hem (24/7)
Mag ik mijn vaste zorgverleners inschakelen en hun reis en verblijfskosten in Amerika van het PGB budget afboeken? Of moet ik (een vele malen duurdere) Amerikaanse begeleider/ster inhuren?
Geplaatst: woensdag 23 September 2009 15:59
Zelf heb ik helaas geen antwoorden voor u mogelijk kan ANGO u wel helpen.
Zij geven advies aan chronisch zieken en gehandicapten over hulpmiddelen, voorzieningen, aanvragen en aanvragen bij fondsen. Misschien is er een fonds wat deze kosten kan voorschieten als er vergoedingen mogelijk zijn maar dit te lang gaat duren of dat als er geen vergoeding mogelijk is deze kosten voor u draagt.

J de Vries
Geplaatst: maandag 11 Januari 2010 21:51
ik weet iig dat van een vreemde zorgverlener alles vergoed mag worden, incl reiskosten, verblijf, onkosten etc.
Maar ik geloof dat van uw vrouw alleen het loon mag worden doorbetaald. De reis en het verblijf komen voor eigen rekening.
Vervoer kan geloof ik wel gewoon, maar dit ben ik zelf ook allemaal nog aan het uitzoeken, kan er ook niet zoveel over vinden.
Ad Geplaatst: maandag 11 Januari 2010 23:25
Hallo Haver11,

Over dit onderwerp is een uitgebreide toelichting en informatie aanwezig op de site van Per Saldo. Alle info over vakantie, behandeling, reiskosten van de budgethouder en/of evt. hulpverlener of begeleider staat vermeld. Deze info is echter alleen bereikbaar voor de leden van Per Saldo. Het lidmaatschap is echter weinig en daar heb je alle informatie voor die een budgethouder nodig heeft binnen bereik. Dus wat let je....... :idea:
Je moet wel o.a. opletten dat in het buitenland te betalen zorgkosten moeten worden "herleid" naar de nederlandse normen. Voorts zijn er nogal wat bepalingen en regels voor het verblijven en behandeling in het buitenland met gebruikmaking van een begeleider en/of het inhuren van buitenlandse hulp. Ook dienen de nota's in het Nederlands te worden opgesteld of te worden overgelegd aan het zorgkantoor....Evt. kan het zorgkantoor deze op kosten van de budgethouder laten vertalen....
Zelf kan ik de door u gevraagde informatie aan maar ik mag, denk ik, deze niet zonder toestemming van Per saldo hier plaatsen...
Conclusie: Informeer je van te voren goed over het e.e.a. en vraag anders info aan het zorgkantoor hoe zij hierover allemaal denken en de regels toepassen...
iig succes, :wink:
Ad.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.