Buurtzorg Nederland beste werkgever
Gisteren kwam Buurtzorg Nederland nog even aan bod als progressief op het gebied van managementvermindering. Inmiddels is gebleken dat de organisatie is uitgeroepen tot beste werkgever van het land.
Dat is een mooie onderscheiding voor een zorgorganisatie die in het begin nogal eens met de nek werd aangekeken. Karakteristiek voor de organisatie was van meet af aan dat verzorgenden de administratieve rompslomp voor ene groot deel uitvoerden. Daarbij konden zij gebruikmaken van ene goed arsenaal aan digitale hulpmiddelen. De verzorgenden van Buurtzorg Nederland namen ook van meet af aan meer dan de gebruikelijke tijd per cliƫnt. Dat kon gemakkelijk doordat zij geen managers hadden die daar streng op letten. De medewerkers zijn ook door digitale contacten met elkaar verbonden en voelen zich daardoor erg betrokken bij hun landelijke organisatie.
Jos de Blok die Buurtzorg Nederland oprichtte vindt dat het tijd wordt een halt toe te roepen aan de hiƫrarchisch vormgegeven organisaties. De bureaucratie moet eruit en bovendien zijn de kosten van Buurtzorg Nederland lager dan die van andere thuiszorgorganisaties. Dat bleek uit een onderzoek van Ernst en Young. Op het ogenblik bestaan er 380 teams in Nederland.
Ik ontvang persoonlijke verzorging van een bureau in Voorschoten, Profzorg. Ik krijg meerdere malen te maken met niet-gequalificeerd personeel. Sommige medewerkers beklagen zich hier ook bij mij over. Dat zij eigenlijk geweigerd hadden mij te verzorgen omdat zij dat niet aankonden. Ook mijn vrouw en ik hebben meermalen bij Profzorg aangegeven dat dit niet goed ging. Hielp allemaal niets. Afgelopen weekend kreeg ik "verzorging" van iemand die in de huishoudelijke verzorging werkzaam is en aan het bijleren is. Er ging dan ook van alles fout.
Van harte proficiat Buurtzorg!!! Een verdiende onderscheiding!
Ik heb een zus in Amsterdam die elke dag door Buurtzorg bezocht en verzorgd wordt; niets dan lof hiervoor! Ze nemen de tijd om even met haar te praten en te vragen hoe het is; ze zijn oplettend en zorgzaam, geduldig en vriendelijk.
Ik zou willen dat de hele dienstverlening in de zorg zo zou zijn; dan zouden een heleboel mensen zich menswaardiger en gelukkiger voelen.
Bedankt en ga vooral zo door op jullie weg!!
BG-IND bieden wij ook als organistie.
Bij ons gaan er twee ABer's naar toe met niveau 4.
Wij streven ernaar om altijd twee dezelfde ABER's naar de client te sturen zo om een vertrouwens band op te bouwen.
Buurtzorg, gefeliciteerd!
Ik werk als ZZP-er veel samen met diverse teams van Buurtzorg (nachtzorg voor buurtzorgclienten) en vind ook dat Buurtzorg goed werk levert: veel tijd voor de clienten, erg betrokken, kleine teams en altijd te bereiken.
Omdat de verantwoordelijkheid bij de teamleden ligt, er geen 'baas' is, is de sfeer onderling ook goed.
Dat is te merken in het werk dat wordt geleverd!!!!
Ja maar als je bij hun wilt komen als client, en je vraagt iets te veel zorg weigeren ze je gewoon. Ja zo kan ik het ook gewoon je clienten zelf selecteren welke er wel of niet bij je passen. Nee hun reclame klopt niet helemaal. Ik spreek uit ervaring.
Buurtzorg Nederland.
Van harte gefeliciteerd met de onderscheiding "Beste Werknemer van Nederland"
Zorgservice Brabant
de burocratie uit de zorg
de managers uit de zorg
en het hart weer in de zorg
zorg hoort warm hartelijk en menselijk te sijn
Nou ik ken meer zorgbureaus die zeer goede zorg leveren en wel iedereen aannemen als cliënt.
Ze zijn toch echt een paar thuiszorgorganisaties vergeten te bezoeken
want ik ken persoonlijk directieleden van organisaties met veeeeeel meer service en mogelijkheden.
Dan niet te vergeten dat zij het personeel zelfs een veel beter salaris bieden!!!!!!
Het begint steeds meer en meer te lijken alsof men de indruk wilt wekken dat Buurtzorg het enige alternatief is, wat gewoon niet waar is!
Het is juist een belediging naar andere bureaus toe en hun hardwerkende mensen.
'Werkgever' en Marcel G. hebben gewoon gelijk.
Zo geweldig is buurtzorg inderdaad nie.
Ik heb al eerder ergens aangegeven dat mijn schoonouders, in de 80 en erg actief, altijd om 7.00u opstaan, oefeningen doen en de hond gaan uitlaten.
Vervolgens breekt mijn schoonmoeder beide polsen, schoonvader krijg lingontsteking een dag later.
Op dag een nadat de polsen zijn gebroken krijgt schoonmoeder hulp bij het opstaan, wassen en weer naar bed gaan....om 11.00u!!!!!!!!!!!!!
Hallo, ze zijn om 7.00u wakker en moeten tot 11.00u wachten?
Ja, want zo loopt de route.....het bekende verhaal, maar wie drukt de pillen uit? Wie help moeder overdag naar de WC zolang pa in bed ligt met longontsteking?
Wie smeert voor beide de boterham?
De maaltijd?
Want buurtzorg komt alleen s'morgens en s'avonds.....
Niemand.
Moeder moest zich overdag maar zien te redden op de wc, met twee gebroken polsen kan je geen onderbroek of pany naar beneden doen. dus droeg ze die niet.....
Dan lukte plassen nog net....
Want het ging de buurvrouw toch net effe te ver om ma naar de WC te brengen, daarbij had de buurvrouw een vakantie geboekt.
Aha, de kinderen dan?
Ze hebben er 5!!!
Helaas, die wonen meer dan een ur rijden bij ouders vandaan.
Drukke banen, je kent het wel...
Nee buurgzorg.
Jullie zijn lief, vriendelijk, behulpzaam zonder meer.
Maar totaal niet flexibel.
Want buurtzorg komt alleen s’morgens en s’avonds…..
Yessss! Klopt!!!
Ik werk zelf voor Buurtzorg, nadat ik jarenlang voor een andere thuiszorgorganisatie heb gewerkt.Ik werk er met heel veel plezier. Wij zijn een zelfsturend team. Als er een cliënt meerder keren per dag zorg nodig heeft, zullen we dat altijd inplannen. Echter wij kijken ook naar de omgeving van de cliënt. Zijn er familieleden, mantelzorgers die evt voor een maaltijd kunnen/willen zorgen, een boterham smeren oid dan zullen we zeker in overleg gaan. Niks is beter voor een cliënt als door vertrouwde mensen geholpen te kunnen worden.Wij zullen altijd proberen om de cliënt zo snel mogelijk weer zelfstandig te laten functioneren. natuurlijk zijn er ook legio situaties waar dit niet meer mogelijk is. Ook in die situaties zullen wij zorg leveren waar nodig, misschien wel 5 x per dag!!! In vergelijking met andere organisaties, wij gaan er niet voor om persé de indicatie vol te maken. Als cliënten uit zorg kunnen, dan gebeurd dat ook. Wij zijn dus echt goedkoper voor de nederlandse maatschappij! En daar is iedereen mee gebaat!
Alle medewerkers van Buurtzorg gefeliciteerd. Degene die ik ken zijn allemaal zeer (aanstekelijk) enthousiaste en harde werkers. Het is een goede manier van werken om het aantal managers in de zorg sterk te verminderen. En voor de zorgverlener kan het boeiend zijn om een stuk administratie erbij te doen en niet alleen de persoonlijke verzorging.
Wat ik niet juist vind is dat Buurtzorg een hoog tarief vraagt van de cliënt en dit niet doorberekend naar de zorgverlener. De zorgverlener blijft altijd in dezelfde FWG schaal. Alléén wanneer je een A/B of HBO-V afrond dan kom je een schaal hoger. Alle andere opleidingen tellen niet mee. Dan vraag ik mij af waar het geld blijft? Bij de directie, de salarisadministratie, de regiocoördinatoren??
Indien een HBO-V-er precies dezelfde werkzaamheden verricht als een ander dan mag deze persoon (HBO-V-er) niet meer verdienen dan een ander. Er moet alleen extra worden betaald voor handelingen die alleen door een HBO-V-er gedaan mogen worden.
Het is absurd dat een "HBO-V-er extra verdient" voor het wassen en het aantrekken steunkousen. Gelijke monniken gelijke kappen.
Er valt dus veel te besparen.
Gefeliciteerd, buurtzorg !
Ik heb met jullie samen gewerkt in het Hospice en weet wat voor geweldig team en fijne mensen jullie waren.
Zou graag voor Buurtzorg willen werken.
ik werk al 35jaar in de zorg.het verschil met leveren van zorg is zelfs per medewerker verschillend. Buurtzorg zal de onderscheiding vast verdiend hebben, aangezien je in Nederland echt goed werk moet leveren voordat je een onderscheiding krijgt. Ik vraag me wel af of alle zorginstellingen onder de loep zijn genomen en wat de criteria zijn om een onderscheiding te krijgen. En wat ik vind van verschillen tussen opleidingen is ook een verdienste, een hogere opleiding betekend meer competenties etc. Ik heb situaties meegemaakt dat er medicijnen en nog veel meer verpleegkundige handelingen gedaan worden door medewerkers die op niveau 2zitten! En nee ik ben geen Hbo geschoolde maar Mbo niveau 4/5 met een registratie bij de BIG,een verplichte registratie om als verpleegkundige te mogen werken en ook nog met de verplichte bekwaamheidsverklaringen. Als afsluiting wil ik zeggen dat iedereen die in de zorg werkt absoluut zijn/haar uiterste best doet en managers zijn nodig, zodat de administratieve rompslomp die met de dag meer wordt door hen gedaan kan worden. En wij, de mensen aan het bed alle tijd hebben om een mens te helpen, om een steunkous aan te trekken, om een praatje te maken of om een supra-pubisch te vervangen