Klachtenregeling voor ZZP-ers
Als ZZP-er ben je verplicht een onafhankelijke klachtenfunctionaris aan te bieden aan je cliënten!
Voor jeugdzorg geldt dat er toegang moet zijn tot een klachtencommissie jeugd en voor alle andere zorg geldt de klachtenprocedure Wkkgz (Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg). Hierin ondersteunt een onafhankelijke klachtenfunctionaris in de klachtenprocedure en is er toegang tot een erkende geschillencommissie voor een bindende uitspraak.
Naast een verplichting, is een duidelijke klachtenregeling ook voor jezelf een manier om aan je cliënten te laten zien dat je een professionele zorgverlener bent en transparantie hoog in het vaandel hebt staan. Je kunt tijdens het eerste contact meteen een folder overhandigen waar je klachtenregeling wordt uitgelegd. De kans dat de cliënt met jou in zee gaat wordt dan een stuk groter. In een professioneel aanbod mag een klachtenregeling kortom niet ontbreken.
Als lid van Klachtenportaal Zorg voldoet je dus aan de eisen van de Wkkgz en beschik je over een klachtenregeling, een klachtenfunctionaris én erkende geschilleninstantie.
Aanbieding voor Pro leden van de Nationale Hulpgids
Met de kortingscode voor Pro leden krijg je 10% korting op het Klachtenportaal Zorg.